torsdag 30 juli 2009

Vargen kommer!

Mitt i centrala Mästaremåla bor min bror med sambo. Ikväll har Mästaremåla varit i händelsernas centrum. Min bror vad ute och fick se något som hoppade emot korna och kalvarna i hagen mitt emot. Konstigt, en kalv som fått fnatt, en hund? Nämen det ser ut som en varg. Vargen! Det är vargen som setts runt om i skogarna de senaste dagarna. Vargen hoppade mot den minsta kalven och rev den, min bror sprang rakt emot den och jagade bort den. Efter naturlig uppståndelse och telefonsamtal till djurens ägare, kom vargen tillbaka. Han gick rakt emot min bror som gick den till mötes, 40 meter nära varandra sprang vargen och la sig i solen uppe på en kulle. Han låg där länge och väl och kikade ut över hagen. Så spännade! Så nära! Det slår björnen från skidliften med hästlängder. Vilken upplevelse! Min bror fick en sån adrenalin kick! Det blev en suddig bild men dock bildbevis. Vi funderar på att sova ute i bara sovsäckarna i natt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar