måndag 27 juli 2009

Liten Värld

Inom loppet av 3 dagar har jag varit med om märkliga små sammanträffanden. I fredags var jag i Mellbystrand. På kvällen skulle vi bara ta en kvällspromenad till havet. Där på stranden hade det öppnat en paveljong eller vad man ska säga. Det såg i alla fall trevligt ut och det spelades live musik. Vi hade tur och fick sitta, 10 min senare kommer Millan o Johan från Hasslö in. Ett glatt sammanträffande som slutade i ett glas vin. Tänk att vi möttes, vi kunde ju bara vänt i dörren och missat detta. Ikväll var det katastof på Möllebacken, det är det alltid när mjölken är slut. En morgon till utan mjölk i kaffet , nej där går gränsen. Träffade en granne i trappen på vägen ut, småpratade. Gick sedan direkt till Cityhallen, där har de mjölk. På vägen hem paserar man Waneye´s Coffee (det är faktiskt canadensiskt, men syns inte alls i Canada), nåväl vem sitter där om inte en annan hasslöbo. Hon är dock för tillfället bosatt i Paris men ändå ingen annan än Åsa Jacobsson , förlåt Norlén. En gång Hasslöbo, alltid hasslöbo. vi har inte setts uha på flera år... Jag skäms lite. Men det gjorde inget för vi tog bara upp där vi slutade. Tänk vad märkligt va? All denna timing som kunde gått snett och då hade jag missat flera möten! Varför inte ett besök i Paris i höst, vi kan ju inte låta det gå så länge till nästa möte för tänk om nästa timing dröjer?

1 kommentar:

  1. ...och tänk att jag skulle precis slå Åsas nummer när hon kom emot mig på gatan. Vad är oddsen för det, att vara i samma stad (som ingen av oss bor i), samma gata samma tid när jag inte har pratat med henne på ett halvår innan hon åkte till France. Hon för kanske tur med sig, den goda Hasslöprofilen. Och när jag letar efter henne på nätet så ser jag din blogg -och du har åckså mött henne på ett litet slumpartat sätt.
    *förundrad*

    SvaraRadera