onsdag 22 juli 2009

Sommarens samtalsämne

Jag slår vad om att den vanligaste frågan i hela Sverige just nu är: Har du eller har du haft semester? Tätt följd av en kommentar kring vädret. I år är flertalet lite lagom kluvna det har ju varit rätt ok. För min del så visst är det fint väder, precis som för de flesta lika med soligt och varmt. Själv tycker jag man då ständigt går med lite dåligt samvete. Man måste vara ute, man måste passa på. Trots att lägenheten slammar igen, trots att man inte längre har några rena kläder och man verkligen borde tvätta. Nästa samtalsämne GRILLEN. "Kom över en sväng så grillar vi lite". Det verkar som sommaren faktiskt kan vara usel men räddas om man kunnat grilla och sitta ute. Vi verkligen längtar efter detta att sitta ute och äta. Själv grillade jag i söndags då det blåste kuling och det började regna ordentligt när vi precis tänt grillen. Med ett stadigt tag om paraplyet satt jag där och höll det som vindskydd och regnskydd över vår potatisgratäng i folie och korv. Jag lovar det smakade ljuvligt. När jag sumerade dagen hade det varit en bra dag för jag hade suttit ute och GRILLAT.


Ps Det finns bildbevis i form av en film på http://www.frojdefull.blogspot.com/ den 19 juli

2 kommentarer:

  1. Vilken fin frisyr Du har!
    På Tjurkö skiner alltid solen, åtminstone en stund så att man hinner grilla :)
    Jag hoppas att ni håller sjukgymnastiken flytande tills vi andra kommer tillbaka!Idag har Lilly kommit på besök på Tjurkö och jag lever mig in i rollen som "gammel-moster"!
    Kramar från Siwe Sträng Blondin

    SvaraRadera
  2. Hehe....gillade er film såg himla glatt ut iallafall :-)
    Själv deltar jag i semesterdebatten med ett "Jo jag har semester den 30 JULI...."
    Kram
    Petra

    SvaraRadera