lördag 18 juli 2009

Åskväder och finanskris

Mitt förslag är att det skulle vara bra med fler åskväder under dagtid, låt säga mellan 10-18. Då skulle finanskrisen lösa sig av sig självt. Min empiriska studie idag var att folk på stan tog sin tillflykt in på cafeer, butiker och restauranger. De flesta hittar verkligen något att handla om de blir fast på ett och samma ställe för länge. Man känner sig liksom tvungen på nåt vis. Kalla det artighet eller god uppfostarn men i detta läge spenderar man pengar. På saker man egentligen verkligen inte behöver. Själv satsade jag på att helt spontant byta frisyr. Drop in hos frisörerna är en chansning, ett äventyr , en källa till spänning. Min libanesiske frisör hann under åskvädret både klippa och slinga mig för 450 kr! Jag har redan fått många komplimanger och antar att det blev bra. Så idag har jag varit en god konsument och blivit snygg i håret. Inte illa. Fler åskväder åt folket så löser vi nog snart den här globala svackan.

1 kommentar:

  1. Hm....jag har också klippt och slingat mig nyligen men det blev inga 450 kr...! Men å andra sidan slapp jag ju åskvädret också.... ;-)
    Kram
    Petra

    SvaraRadera