tisdag 14 juli 2009

Kommunikation

Har du varit med om att man står vid ett rödlyse, man sneglar på föraren brevid och plötsligt bara vet man att det är tävling. Det gäller att komma först iväg. Du vet att den andre tänker precis samma sak. Här gäller det att vara beredd. I morse hade jag denna ordlösa kamp med ett tidningsbud på cykel. Jag såg att han kom en bit bort, jag märkte direkt att han ökade för att cykla om mig. Och jag? Jodå jag trampade som en tok för att hinna först till Tullskolan. Vi sa inte ett ljud men båda visste att vi körde ikapp. Tänk att man kan kommunicera med en främmande människa så. Jag är fascinerad. Hur gick det nu, tro det eller ej det blev oavgjort, jag svängde av vi nickade i samförstånd och liksom tackade för kampen. Härligt sätt att starta dagen.
Nej, Christer har inte ringt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar