söndag 6 september 2009

Söndagkväll

Så var dags för söndag kväll igen. Återhämtningsdag liksom. Jag tillhör inte dem som har söndagsångest. Jag ser fram emot en ny vecka. Det är liksom stilla på nåt vis. Jag undrar vad folk gör på söndagskvällarna egentligen. Det är nämligen inte många som är ute på gatorna, på väg bort eller hem. I fönsterna runt omkring Möllebacken är det släckt i de flesta. Klimatsmart? Finanskris? Eller har alla i kvarteret blivit kvällströtta? Det brukar vara jag som står för det. Just den här söndagen är jag lite uppspelt för i morgon ska de börja resa ställningen här utanför. Den som gör att de kan byta fönstrerna. Detta är något jag ser fram emot, jag är trött på att det regnar in när vinden kommer från syd väst. Att torka vatten hela nätterna är ett avslutat kapitel. Så snart, låt höststormarna komma! Kanske är det någon som tänder ett ljus i mörkret då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar