lördag 12 september 2009

Much is more?

Jag har gått på ett erbjudande att få 8 extra TV kanaler, jag har fritt valt ut vilka. Att välja var inte lätt. Egentligen hade det inte spelat nån roll vilka jag valde för jag har inte tittat på nån av dem. Helt ärligt vet jag inte vilka de är för jag har rysligt många ändå. Hur många finns det? Antar att det finns nåt för alla och det är ju bra. Men finns det ett behov för alla? Är hela världen fast i nån TV kanal? Alla är väl insnöade på nåt, varierande intressen. Det jag funderar på är vad är det för fel på att umgås med riktiga människor och låta kreativiteten flöda fritt? För mig innebar inte 8 fritt valda TV kanaler bättre livskvalitet. Jag gillar ändå känslan av valfrihet, fast det ger mig ångest. Much isn´t more just confusing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar