måndag 28 september 2009

Dilemma

Vi är flera som gjort det. Ärligt talat tror jag nästan alla gjort det. Senast i raden är min skånska pendlarkompis. Hon sitter där på tåget, pratar med en okänd och så kommer den punkten när han föreslår att man ska byta nummer. Oftast är man inte särskilt intresserad av vidare kontakt utan det var ett trevligt tidsfördriv. Fråga är då, ska man direkt säga nej jag lämnar inte ut mitt nummer. Eller ska man göra som de flesta inklusive min pendlande kamrat gjorde, man ger fel nummer. Vilket är bäst? För egen del hoppas att alla skulle sluta lämna nummer hit och dit. Så slipper man ju ta ställning. Eller så litar man på universum, ödet och slumpen och lämnar fel nummer för tänk om det blir så där riktigt rätt? Just det där rakryggade är ju nåt alla önskar men ingen vill riktigt göra i den stunden då det är läge. Jag röstar på att lita till ödet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar