lördag 28 november 2009

Stil med finess............. och värmeslag

På landstinget har vi fredagsfrukost varannan fredag. Det betyder att man är två och två som förbereder frukost dvs handlar, dukar och man kan ha ett tema om man vill pigga upp lite extra. Igår hade turen hamnat hos mig och min jämnåriga kollega. Vi kände direkt att det här med advent var liksom förutsägbart. Det vill man ju inte vara förutsägbar. Så temat blev stil med finess. Vi var fullt upptagna att dekorera, tända massor med blockljus samt klä upp oss själva. Det här med dukning lägga fram maten glömde vi liksom bort. Så två goda medhjälpare fick rycka in och tur var det för annars hade det blivit prismor i våra öron, fjäderboa och massor med silver grejor. De flesta är rätt hungriga på fredagsmorgonen så maten är central på nåt vis. Hur som helst maten kom fram. Vi var perfekta värdinnor, dukade av faktiskt själva. Lite jäktigt blev det för mig att byta om från partypingla i klackestövlar, klänning och boa till smurfkläder. I all uppståndelse missade jag att ta av strumpbyxorna. Min iakttagelse är att strumpbyxor i nylon under uniformsbyxorna ger väldigt varma ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar