torsdag 19 november 2009

Ödmjukt tackar jag

Idag har jag fått en av de mest värdefulla komplimanger jag nånsinn fått. Jag gillar komplimanger det gör jag. De i sin enkelhet betyder så mycket. Bäst jag börjar i ifrån början.Dagen började i fullkomlig katastrof. Mjölken var slut redan på morgonen, vilket innebär inget kaffe för Johansson. Snabbt på Landstinget kompenserade jag. Min morgontidiga kollega märkte direkt att nåt var fel. Jag hade börjat dagen med te. Inte bra. 2 koppar kaffe med mjölk senare typ prick kl 0800, dyker min högst punktliga andra kollega upp. Efter lite småprat kommer vi in på det här med att skapa tillstånd runt oss. Först måste jag verkligen understryka att mina kollegor verkligen är världsbäst. Ingen har det så bra som jag. Vi kan kalla henne grannen. Grannen hade varit på föreläsning igår och tänkt på lilla mig. Föreläsningen gällde att skapa tillstånd av god stämning runt sig. Hon tyckte jag var duktig på det då jag oftast säger vilken bra dag det är idag. Jag har aldrig tänkt på att det kan smitta, att det faktiskt kan vara ett virus. Grannen gav mig min bästaste komplimang och sa att jag var bra på att skapa god stämning. Jag är tacksam för det och jag gläds att hon faktiskt delade med sig. Att hon verkligen uttryckte det. Det är bra att bli påmind om att vi faktiskt vinner på att dela med oss av det vi tycker är bra. Att lyfta andra. Jag tackar. Trots att mjölken var slut på morgonen blev det en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar