fredag 13 november 2009

Fyrbenta vänner

Jag gillar hundar, det gör jag. Djuren i sig är det inget fel på. Det är vissa av deras ägare som jag har svårt för. Framför allt dem som verkligen tycker att deras hundar ska bajsa fritt i naturen. Det kanske är begreppet naturen som vi är oense om. Jag tycker inte Pantarholmen tillhör naturen, cykel och gångbana ingår inte heller i ordet natur för mig. Jag antar jag är lite trångsynt eller begränsad. Mig stör det i alla fall att trampa eller cykla i hundarnas avfall. Det luktar inte hallon kan jag meddela. När man då har sett den lilla sötnosen släppa ut och man har sett att ägaren inte har en antydan att plocka upp så tycker jag att jag har en skyldighet att påpeka detta. Där tänkte vi också olika, jag blev utskälld både av hund och ägare. Jag stod med mössan i hand och och bad om ursäkt för jag visste inte att cykelbana ingick i ordet natur. Jag visste inte att kommunen satsat massor med pengar för att skapa en asfalterad hundtoalett. Mitt misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar