lördag 7 november 2009

Telefonautomater

..finns dem? Ja ett fåtal, jag gissar att de finns för framtiden som minnesmärken. "Förr ser du lille vän, hade vi inga mobiler då då fick gå till en automat stoppa i några mynt och ringa". Senare kom telefonkorten men det var efter de kommit på att ingen nånsin hade några mynt. Precis som man hade ett telefonkort tillhands när man väl behövde det. Mitt i natten efter krogbesök till exempel och man som av en händelse tappat sina nycklar. Då hade man i alla fall sitt telefonkort. Sure... Det som var i alla fall positivt var att jag kunde rysligt många telefonnummer i huvudet, vilket är en svunnen tid. Nu är jag lost utan mobilen och telefonboken. Det måste varit bra och nyttigt för hjärnan, att användas liksom. Egentligen helt onödigt eftersom jag aldrig hade varken mynt eller telefonkort.

1 kommentar: