torsdag 19 november 2009

Jag hyllar

Jag blir alltid imponerad av stjärnor som tackar nej till skit jobb. Som bara tar det som är värdigt. Min svenska förebild är Margaretha Krok Finns det någon som kan nämna att hon tagit en roll under hennes värdighet? Att hon utlämnat sig till de verse tävlingar, såpa serier och intervjuer. Sanna mina ord hon valde med omsorg. Man frågade inte Margaretha om vad som helst. Integritet och pondus liksom. I mina ögon professionell, behövde inte sälja sig. Hon hade förmågan att tacka nej. Min senaste idol som faktiskt är livs levande Hon tackar nej. Hon vet sitt värde. Meryl Streep. Hon trotsar Hollywoods skönhets idelal. Lite mullig, låt oss kalla det naturligt. Vill inte plastik operera sig för då " får hon bara roller som plastiksopererad". (Stillsam fråga i framtidens filmer finns det några roller utan plastikkirurgi?) Hon vet sitt värde men också när det är alldeles för äro fyllt att tacka nej. Finns det någon som skulle tacka nej till Mamma Mia? Jag hyllar dem som vet sitt värde och har vett att tacka nej till undervärdiga jobb. Meryl S har klass. Hon är ensam i sitt slag. Go Meryl!


PS Nej de har inte frågat om jag vill vara med i Mama mia 2, men jag lovar när de gör det, säljer jag mig billigt. Strunt i det här med värdighet och att veta sitt värde DS .................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar