onsdag 2 december 2009

Frosseri

Nu är det avklarat. Årets julbord. Jag har aldrig varit så förtjust i julmat. Men i år var det så gott så gott och jag åt med god aptit. Det talar väl sitt tydliga språk att jag räckte inte ända fram till gottebordet. Jag fullkomligt gick i väggen vid revbenen och de magiska köttbullarna. När jag kom hem mådde jag tjuvtjockt. Jag är tacksam att jag inte har fler julbord innan jul utan årtets med jobbet är avbockat. Någon sa att det var för att jag inte tog någon snaps, att den lille rackaren satte fart på matsmältningen, hade inte hjälpt i mitt fall, jag fullkomligt frossade i högt tempo. 5000 meter hindermat på nåt vis. Jag kan meddela att det inte är min sport. Jag förstår inte hur man kan äta så mycket och tänk de som gör det ofta och jämt. Hua. Linssoppa någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar