lördag 5 december 2009

2.a advent

Rätta mig om jag har fel, men hade inte folk mer stakar och stjärnor tända under dag tid förr? Idag har varit en fasligt grå dag i den lilla staden vid havet. Jag har dragit min del till att försöka lysa upp tillvaron. Jag har idag upptäckt till min stora förvåning att det är väldigt få som har julateraljerna tända på dagtid. Jag förstår att jag antingen är miljöbuse eller kapitallist. Vad finns det fler för anledningar undrar jag? Jag må vara både det ena eller det andra, kanske bägge. Jag tror ändå att människors depressioner kostar mer och är mer belastande för miljön än mina små ljus i tillvaron. Min sanna övertygelse är att vi verkligen behöver de ljusglimtar vi kan få. Jag bidrar gärna med det. Jag vet hur mycket läkemedel av antidepressiv art som kommer ut i våra vatten. Vi komer om ca 10 år vara jordens lyckligaste folk efter som vi redan får i oss lyckopiller genom dricksvattenet. Ja det är sant vare sig vi behöver eller inte. Via dricksvatten får vi idag i oss 25 mg substanser uppåttjack. Tackar. Jag tror att lite adventsljus piggar upp oss en grå dag i december. Ja, jag förstår att det är ättestupan nästa.

1 kommentar:

  1. Jag släcker mina stjärnor när jag går ut p.g.a brandrisken...

    SvaraRadera