lördag 22 augusti 2009

Världsliga Kallekrona

I morse blev jag riktigt glad i hjärtat. På väg genom parken, som under alla mina år här i stan, varit tom sånär som några bedagade personer. Tidigt i morse var parken full av liv. Några hade precis avslutat sitt yoga pass. Jag tar det igen, yoga pass i parken tidigt en morgon i den lilla staden vid havet. Längre bort satt några som sprungit, jag antar de sprungit flera varv runt parken. Det är inte Central Park jag talar om där man kan springa länge i parken. Nej, om man ska ta en jogging runda runt Hoglands park så är det knappt lönt att ta på skorna... Några pigga hundförare var ute, de ser man överallt och närsom helst men idag utgjorde de en helhet. I ett ögonblick trodde jag att jag var i Central Park, NY. Kallekrona har blivit en del av världen där man använder parken. Parken kändes så levande , jag satte mig på en bänk och försökte se filosofisk ut, det är min insats till folklivet i Hoglands park. Vi kanske kan tävla mot Central nästa år eller varför inte ett vänorts utbyte? Jag kan visa de där nevjårkarna hur man ser filosofisk ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar