söndag 23 augusti 2009

Nybakat

Nånstans läste jag att dofter är det som lättast väcker minnen till liv. Vad vet väl jag, jag som slog i näsan i tidiga barndommen och hade ett begränsat luktsinne fram till 20 års åldern. Nu fungerar det alldeles utmärkt kan jag säga. Doften av nybakat bröd, finns det någon bättre doft? Tryggt, hemtrevligt och ljuvligt. Idag har jag bakat bröd och nu sitter jag här i doften och njuter. Jag tror faktiskt att jag gjort mina grannar glada i dag för det doftar i hela trappan. Ja jag har provsmakat varmt bröd med smör som smälter. Vansinnigt gott, men doften doften är nog det bästa. Medaljens baksida är att man behöver många saker när man bakar. Dessa saker behöver efter användning diskas. Trist. Undrar om jag kan ringa på hos nån av grannarna och fråga om de skulle kunna vara så snälla och diska..............................................

1 kommentar: