fredag 7 augusti 2009

Pass

Mitt pass höll på att gå sönder. På resan till canada var det knappt det höll ihop för så många gånger vi fick visa passet och de där kontrollanterna är inte direkt varsamma i sin hantering. Så hemma igen så blev det illa tvunget att fixa nytt. Polisstationen i den lilla staden vid havet hade kvällsöppet fyra dagar på hela sommaren varav tre hade passerat när jag kom dit. På fjärde försöket var det öppet och allt gick mycket bra. Ja det här med fotograferingen blev nog inte så lyckat men det var ju öppet. Inte tid för någon styling här inte. Det verkliga hindret uppkom en vecka senare. Jag fick ett sms att nya passet var klart. Bara det vilken service! Man måste hämta ut det personligen. Polisstationens öppetider under sommaren 9-15 måndag till fredag. Ok jag jobbar heltid på firman, men men. Idag föll det sig så att jag var i staun i lagom tid, så in och ska hämta det där passet. När väl polisstationen är öppen så gick det hur enkelt som helst. Just nu önskar jag bara att det fanns ångervecka............ För fotot är inte till min fördel kan jag lova. Men det varar bara till 2014.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar