söndag 9 augusti 2009

Rörelse är receptet

..är namnet på en kampanj sjkgymnasterna hade för några år sedan. Då fattade jag inte hur genialisk den där sloganen verkligen är. Jag har haft ett längre uppehåll från träning eller fysisk aktivitet detta endast beronde på latmasken och bekvämlighet. Jag har inte insett vad som fattats mig. Jag har visst mått bra, men varit mindre tolerant och mina tankar har varit liksom oklara, ofokuserad. Varje trappsteg ett hinder. Sedan några veckor är jag tillbaka på banan, träningsbanan. Löpbandet och crosstrainern går varm. Silverpilen mår bra och allt är som det ska. Jag garanterar att mina tankar är klara och väldigt kloka tycker jag själv. Jag trivs med mig och har mer tålamod. En enda mening, en enda fras kan innehålla så mycket sanning. Jag hoppas den som kläckte idén är miljonär.

1 kommentar: