lördag 27 augusti 2011

Tribute och nostalgi

Här svettas man om nätterna kan jag säga. Jag är blöt av svett varje morgon och luktar inte hallon. Har en Ac men tycker att jag inte mår väl av denna så den används inte. fläkt vore en fin lösning på det. Pest eller kolera... Härom nattten låg jag och funderade lite kring detta och började plötsligt gapskartta högt för mig själv. Ni vet så där bubblande ljudligt skratt och kunde inte sluta. Det jag tänkte på var att för flera år sedan skulle det vara kändisfest på landstinget. BLSArna och vi Primärvårdare. Vi i primärvården bestämde oss för att vara idrottstjärnor. Annika Sörenstam, Malin Bayard, Björn Borg, själv var jag Ludmilla med en häck och doping info runt halsen hela kvällen. Det var även så att det blev två alpinister jag tror en var Anja p och den andre var herr Stenmark så klart. Hur som helst det var en varm kväll i början av sommaren, alla var glada och seriös satsning från alla håll. Då ser jag Madde, bästa madde som Stenmark i täckoverall och stickade mössa. Svetten fullkomligt lackade, men är man Stenmark kan man inte ta av sig mössan ens i liten lokal i juni. Av detta fick jag mig ett väldigt gott skratt så här flera år senare när jag ligger i säng i bara mässingen på Gran Canaria och svettas.

Tack Madde för det och förresten tack allihop för en fantastisk afton, då i juni för typ 8 år sedan..


1 kommentar:

  1. Skriver detta inlägg sådär ett halvår senare och många år senare det verklligen hände.... det där alpina infallet.....
    Ja fy helvete vad varm det var ! Men är man Stenis så är man !

    saknar Dig Ika !! Har skickat massor av sms till dn gamla telefon, med vad hjälper det, den funkar ju inte på grankan! Lova att Du kommer till Redvillage i sommar ! Många kramar! Stenis

    SvaraRadera