onsdag 17 augusti 2011

Den nya tidens utanförskap, Vi som inte har facebook

Facebook och jag är inte vänner. Vi kommer inte bli det heller. Tro det eller ej så blir jag ibland bjuden på kalas, det är trevligt. På senare tid har det smugit sig in en objuden gäst, facebook där allt händer. När jag är på fest så undrar jag inte vad den och den gör som inte är där. Jag är mer intresserad av de som är där. På ett av de senare kalasen fann jag två likasinnade. Vi kom fram till att det måste vara rekord, 3 på samma kalas som vågade vägra facebook. Den ende manliga av oss tre musketörer hade varit på blomsterhandlen för att köpa blommor till sin fru på bröllopsdagen och flera hade grattat honom på bröllopsdagen och till och med påminnt honom att han hade faktist årsdag just den dagen. Märkligt tyckte han, vid hemkomst förstod han att hans kära hustru lagt ut på ovannänmda sida att de hade bröllopsdag och att hon undrade om han skulle komma ihåg detta. Tur att ingen av oss har facebook så vi fick tillfälle att tala med varandra på kalaset om vårt utanförskap.

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att du har börjat skriva i din blogg igen! Jag ska läsa, om inte varje dag så varannan, för att få en liten glimt av ditt härliga liv där nere i värmen.Jag tillhör också gruppen Våga Vägra Facebook men jag hoppas att jag få "vara med" på allt kul i alla fall.
    Stor kram från Ammi

    SvaraRadera