tisdag 16 augusti 2011

Återkomsten

Efter ett år av högst sporadiska rapporter på resedagboken så gör jag ett nytt försök med mina iakttagelser. Så jag är tillbaka i dubbel bemärkelse, både här på bloggen och i San Agustin. Hela förra året gick i ett rasande tempo, som jag helt enkelt kan sammanfatta i jobb, jobb, socialt, socialt och vin. Otränad och minst 5 kg tyngre återkom jag till Landstinget i sommar för att avsluta en fantastisk resa. Primärvården, vi som varit som en familj, är nu splittrade. Nåväl jag är mycket tacksam för att jag har fått vara en del i ett sånt team! Jag valde dock att fortsätta här på Gran Canaria och skörda frukter jag har sått. Här finns allt, man kan till och med åka skridskor här på vintern. Ja i ett köpcenter, så visst är det fejk, men ändå. Man kan om man vill, fast det vill inte jag. För hur skönt är det egentligen? Hur långt måste man åka inna fötterna slutar värka? Dessutom fick jag ganska många rapporter förra vintern och 99% var inte av positiv karaktär... Så här sitter jag nu och svettas, har goda ambitioner att vara lite mer fysisk aktiv kommande säsong, dock då inte med skridskor just. Jag skyller på att jag numera har för nära till jobbet, 5 min om man går långsamt. Inte mycket till vardagsmotion det inte.

Nåväl mot nya mål.

Tills vi skrivs igen!

Ika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar