lördag 27 augusti 2011

Doktor

Jag har varit hos doktorn. Intressant, för jag har varit på en Cubansk vårdcentral för samma åkomma. Min allvarliga sjukdom består av att missbruka tops eller öronpet. Med jämna mellanrum åker den lilla bomullen av och då rivs det ganska bra om man fortsätter att peta.. Detta hände mig igen, och jag brukar ta en pincett och vips (tops) så är den ute. Nu senast gick det faktiskt jättedåligt, så den lille rackarn åkte längre in i örat. Då är man lomhörd och känner att kanske jag inte ska prova allt för mycket. Är lite osäker på hur långt in i örat trumhinnan verkligen sitter. Dessutom vid sånna här operationer kan man verkligen säga att man famlar i blindo. Finns det nån som lyckats titta djupt in i sitt eget öra? Det är begåvning som jag saknar. Det hela slutade med ett besök hos doktorn i Playa del Ingles och spolning. Kan man köpa en sån där spolmojäng för de var effektiva?!Lite pinsamt är det ju att söka läkare för sånna saker, men på Cuba blev doktorn jätteglad för jag var den enda patienten som han hade verktyg till att bota på en gång. Kul att kunna glädja någon. Den här gången kändes mer hmm tja jag är 38 år och till synes full frisk...

Nåväl får jag inte tag på nån spolgrej så får det faktiskt bli lyxtops framöver....

1 kommentar:

  1. Men Ika....du vet väl att man inte ska peta i örat med något som är mindre än en armbåge.(Känt citat från en öronläkare)Idag i lilla Karlskrona i Sverige har vi haft 24 grader varmt! Yeah!!!Ha det gott och låt nu bli att använda tops i öronen!!
    Kram Ammi

    SvaraRadera