torsdag 1 april 2010

Vårtecken

Silverpilen är avdammad, däcken pumpade och jag iklädd för året ny cykelhjälm. Jag valde den fulaste för ska man ändå vara ful kan man lika gärna vara blixterful. Nej cykelhjälmen är mer praktisk än snygg. Dock tror jag att det gör ont om man ramlar och slår i huvudet, därför väljer jag att vara blixterful. Tyvärr har gatsopparna inte hunnit sopa alla gator, inte så många alls faktiskt. De kanske vilar upp sig efter allt snöskottande, de förtjänar de verkligen. Jag kan cykla i gruset det gör inget, det blir lite mer lantlig känsla liksom. Man märker direkt att cykelbenen vilat ganska länge. Men så skojigt det var att susa fram genom staden ohoj vad silverpilen går bra. Han hade nog längtat ut som kalvar till grönbete. Nu är jag pigg och vaken, beredd att möta våren. Cykelsäsongen 2010 har börjat......................

2 kommentarer:

  1. Jag känner mig som en superpräktig tönt när jag har cykelhjälm. Kan inte riktigt förstå varför det känns så. Får bita ihop tills man har vant sig, det är ju trots allt en billig livförsäkring.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Gatsopp?! Är det en känd svamp i Huvudstaden ?
    Ätlig?
    Kram från bönnerna på gamla jobbet

    SvaraRadera