lördag 3 april 2010

Gatumusikanter

Jag saknar muskalitet. Taktlös kan man säga. Det jag däremot har förmåga att uppskatta är kretivitet. Jag älskar gatumusikanter som förgyller gatubilden. Mina nya idoler är de två killarna som gjort ett helt trumset av plasthinkar. Sånna som affärerna beställer potaissallad och lingonsylt i. Killarna hade placerat flera på hög och vinklat vissa exakt. Magisk upplevelse när de trummade på och det lät otroligt bra mellan husen. Hur kommer man på den ideén? Har man ett lager gamla plasthinkar eller har man stort behov av pengar? Jag tror att man behöver varit verkligt fattig för att skapa något så fantastiskt. Återvinning på hög nivå som ger glädje åt många. Tur bara att jag inte bodde granne med dem under den skapande processen. Då hade jag nog köpt dem ett par trummor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar