söndag 4 april 2010

Fejan

Vet du vad fejan är? Jag har alltid trott att det betyder ansiktet på lite tufft slangspråk. Numera är fejan ett internationellt och globalt fenomen. Man håller kontakt med sina vänner, man kollar vad gamla klasskamrater, ex festarkompisar håller hus. Ett modernt socialt media som får många arbetsplatser att krackelera, för man vill ju verkligen att alla ska veta när man dricker kaffe, går på lunch eller ska på möte. Jag undrar inte när mina gamla klasskamrater ska på toa. Jag vill inte veta, jag har inget intresse alls. Jag gillar att bli överraskad när man träffas på stan för en kort catch up. Eller när man träffas och avhandlar punkten skvaller och skandaler. Då känner jag mig hopplöst omodern. Jag är inte med på facebook och jag vill inte vara det heller. Jag har startat en grupp (inte på facebook), vem som vill får vara med, inga förkunskaper krävs. Häng med i Våga Vägra Fejan-gruppen!

1 kommentar:

  1. Hej min vän !
    Du och jag är kompisar på riktigt, inte "vänner" genom fejjan. Jag känner Dig sen barnsben men vill inte veta när Du skitit. Jag är mer än gärna med i Din klubb! Här sitter en till som vill vara med, henne känner Du också på riktigt och är Din granne på gamla jobbet.
    Kramar på Dig från oss.
    Yiippii för vår nya klubb!!!

    SvaraRadera