måndag 26 april 2010

Rulltrappor

Hur ofta tänker du på rulltrappor egentligen? Erkänn, inte så ofta eller hur? Många har väl sett filmen "Vuxna människor" där Felix Herngren åker rulltrappa och fantiserar om hur det skulle vara att ha sex med de andra resenärerna. Det är en tanke som kommer när det gäller detta transportmedel som finns mitt ibland oss. När jag var barn så fanns det rulltrappa på Domus (där var jag verkligen tvungen att köpa mjukglass innan vi åkte hem, varje gång kräktes jag upp den i Offamåla) eller på Tempo (numera Åhlens). Det var ju nästan äventyrligt att åka rulltrappan, nu förtiden är det ingen som tycker det är särskilt unikt eller speciellt. Förrän idag då jag för första gången i mitt liv såg en naken rulltrappa. Alltså själva den där räfflade mattan man står på var borta. Helt plötsligt förstod jag hur den fungerar. Genialiskt! Lite svårt att förklara bara. Ägna bara en enda tanke nästa gång du åker rulltrappa åt att även rulltrappor kan vara nakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar