lördag 10 april 2010

Ledstjärnor

Jag har tre ledstjärnor, eller böcker som jag återvänder till. Den första är "The Secret", eller hemligheten. Den handlar om lagen om attraktion, något som har lärt mig undvika att tänka på ordet "inte". Nummer 2 är " Konsten att vara snäll". Att det faktiskt är lönsamt för mänskilgheten att vara snäll och hjälpas åt. Att det är handlingarna som räknas.. Den har lärt men att undvika säga "Jag tänkte köpa blommor men..." Ingen blir gladare av mycket snack och lite hockey. Sist men absolut inte minst är " Det goda Värdskapet". Just nu min absoluta favorit. Att i alla lägen handla som en god värdinna. Det ger så mycket igen. Min egen visdom är att om jag ger ett leedende får jag tio igen. Vem vill inte mötas av massor av leenden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar