söndag 11 oktober 2009

Små förändringar

Som sagt när jag fick mina magbakterier i början av 2000 talet och började gå och cykla till och från jobbet. Att jag sålt min bil för att finasiera en långresa är en annan del av historien. I vilket fall som helst så har jag i stort sett varje morgon mött en man i röd träningsoverall. Jag tror han jobbar på varvet. Efter flera års morgonmöten har vi börjat hälsa. Först en igenkännande blick, sedan en nick och nu är vi hej eller god morgon med varandra. Förra veckan hände nåt sensationellt. Jag misstänker att han fyllt år, för nu har han en gul träningsoverall. Likadan modell men gul. Nu går jag här och laddar, jag måste ju ge honom en komplimang. Visa att jag märkt förändringen. Jag menar vi är ju nästan vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar