söndag 4 oktober 2009

Gissa var...

..jag har varit i helgen? Inte lätt men jag ska ge ett par ledtrådar. För första gången i mitt liv har jag varit på ett ställe där det finns överlägset fler herrtoaletter än damrum. Föklaringen till detta är att det fanns 95 % fler herrar på tillställningen. Trots att det handlade om djur. Aldrig har jag varit på ett ställe där djuren är ett verktyg för huvudintresset, nämligen pengar. Drömmen att vinna storkovan. Stämningen var på topp och senare på eftermiddagen förstod jag varför det fanns flest herrtoaletter. Man kunde nämligen dricka öl antingen för att fira segern eller dränka sina sorger. Då behövs toaletter. Jag gissar att väl därinne fick man hetare stalltips, man ändrade sin uppgjorda plan eller så bheöll man sina hemligheter för sig själv. Man vill ju inte dela vinsten liksom med många. Högljudda hejarop, och livliga diskussioner är väl det man kan sammanfatta V75 travet på Solvalla. Själv ska jagnog investera min super vinst på 60 kr på något riktigt fint. Josefine däremot hade 6 rätt på V75 och hon var väldigt hemlighetsfull om vad hon skulle göra med de 30 kronorna hon vann..................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar