torsdag 8 oktober 2009

Man märker att det börjar bli vinter

Mökret faller, blåsten, det blir kallare. Tjocktröjan fram, mössan på, vantpremiären avverkad. Som cykelfan märker man det på reflexväst på och att antalet cyklister/gångare minskat betydligt. Enligt min mening så den bästa folkhälsoåtgärd som skett i modern tid var att höja bensinpriset och parkeringsavgiften på landstinget. För oj vad folk har börjat cykla och gå till jobbet på sommartid. Jag tror på riktigt att det gjort gott på invånarna i mellanmjölkens land. För visst är det så att de ekonomiska intressena kommer före den egna hälsan. Jag tänker att om hälsan är god kan jag jobba mer, längre och effektivare. Men vad vet jag som inte har nån bil. Dessutom har jag blivit så klok de senaste 5 åren. Tack magbakterierna för det.

1 kommentar:

  1. Har inte heller någon bil så jag räknas väl också till de hurtiga...

    SvaraRadera