onsdag 13 januari 2010

Long time no see....

Sorry, jag vet att jag varit frånvarande ett tag men nu, nu är jag tillbaka! Jag har tillfälligt lämnat den lilla staden vid havet och är i den stora byn norr om Växjö. Så här många minusgrader har jag inte varit med om sen jag vet inte när. Rysligt kallt trots långkalsonger, toppluva och lovika vantar. Jag trodde att jag glömt dessa ord för det var längesen jag använde dem. Minnet spelar mig ett spratt på det hållet, ovanligt. Minnen från varmare breddgrader dyker ständigt upp i mitt medvetande. Rena tortyren faktiskt. För vem vill sitta på en strand med parplydrink, bruna knän och titta ut över havet? Inte jag sa mamma björn och ljög. Jag vill jag lovar men det är inte så dumt att sitta inne och titta ut på kung Bore heller. Positivt tänkande, foten i kläm, jajemän!

2 kommentarer:

  1. Äntligen!Som jag har väntat på ett livstecken från den stora byn där i norr.Håll ut! Snart blir det varmare och du kan plocka av långkalsingarna och börja cykla!Det har ju redan blivit mycket ljusare!Det där med positivt tänkande lärde jag mig av en "skrivbordsgranne" på jobbet.Det är väldigt användbart!!
    Kramar!

    SvaraRadera